Skip to main content

Voor school

Ik kom op school
Er is een groeiende groep leerlingen op het basis- en het middelbaar onderwijs die vastloopt. Terwijl ze qua intelligentie alles in huis hebben om het te halen. Verbaal lijkt het heel wat, maar op papier scoren ze vervolgens onvoldoende, of heel wisselend. Ze geven uitstekend antwoord maar kunnen het niet onderbouwen of laten zien in een opdracht.

Er mist iets.

Fouten leiden tot frustratie, frustratie wordt verdriet en vriendschappen kunnen lastig worden. En dan: gaan ze uit.

Puberteit maakt zaken nog ingewikkelder. De leerling kan geïsoleerd raken, en soms zelfs, thuis komen te zitten.

Dat moeten we voorkomen
Daarom ondersteun ik scholen om:

  1. het typische ongemak te signaleren
  2. de leerling weer te leren leren
  3. opdrachten of lessen te verrijken
  4. schoolbeleid op te stellen en te verankeren

Vooral de eerste drie zijn belangrijke tussenstations, die flink helpen om de leerling zich weer goed te laten voelen over zichzelf. En weer in contact te komen met jou als leerkracht of docent. De verankering in het schoolbeleid vervolgens, zorgt dat je nummer 1 tot en met 3 voortaan nog sneller voor elkaar krijgt.

Zo scheppen we ruimte voor ontwikkeling. En het mooie is: andere leerlingen liften mee. De sfeer in de groep krijgt een impuls.